Skróty klawiszowe:

wielkość tekstu: A A A

Kalendarz

Aktualnie na tablicy

• 14 października 2015 r. z okazji Dnia Edukacji Narodowej odbyła się uroczysta akademia. Uczniowie wręczyli nauczycielom kwiaty i podziękowali za trud włożony w nauczanie.14 października 2015 r. z ... - czytaj dalej
  • Patronem szkoły podstawowej został Henryk Sienkiewicz (1846 – 1916) wybity pisarz, patriota, obywatel Polski i świata, laureat literackiej nagrody Nobla. Nadanie imienia szkole ...Patronem szkoły podstawowej ... - czytaj dalej
  • 2016 ROKIEM HENRYKA SIENKIEWICZA Senat przyjął uchwałę, ustanawiając rok 2016 Rokiem Henryka Sienkiewicza. W uzasadnieniu senatorowie podkreślili: „Henryk Sienkiewicz przez swoją ...2016 ROKIEM HENRYKA ... - czytaj dalej

Łańcut, Przemyśl, Krasiczyn

Strona główna » Aktualności » Łańcut, Przemyśl, Krasiczyn

W dniach 22 – 24 czerwca 2015 r. podczas wycieczki zorganizowanej przez Świetlicę Środowiskową zwiedzaliśmy południowo wschodnie – tereny Polski. Poznanie zabytków tej części naszego kraju rozpoczęliśmy w Łańcucie. Wszystkim bardzo podobało się „bogate” wyposażenie zamku i podjazd wyłożony kostką wykonaną z drzewa gruszy, gdyż najlepiej tłumi odgłos żelaznych obręczy kół i końskich kopyt. W powozowni oglądaliśmy kolekcję sań, karet, bryczek i dorożek, którymi w dawnych czasach podróżowali możni panowie. Przemyśl powitał nas swym godłem – wizerunkiem niedźwiedzia umieszczonego na wysokiej wieży. Zwiedziliśmy zamek wzniesiony przez Kazimierza Wielkiego i przebudowany w XVI wieku. Z wież z renesansowymi attykami podziwialiśmy panoramę miasta. Drugi dzień wycieczki rozpoczęliśmy od wyprawy do Muzeum Przyrodniczego (Arboretum) w Bolestraszycach. Spacerując parkowymi alejkami mieliśmy możność poznać tysiące gatunków roślin z całego świata. Atrakcją Arboretum są stawy – najbardziej przyciągały wzrok kolekcje różnorodnych lilii wodnych. Ciekawie prezentowały się wystawy ptaków żyjących w naszym kraju chrząszczy z całego świata. Ciekawostką Arboretum jest Uniwersalny Ogród Sensualny stworzony specjalnie dla osób niewidomych, mogących poznawać rośliny przez dotyk oraz kolekcja roślin tropikalnych i biblijnych. Następnie udaliśmy się do artyleryjskiego Fortu XII Werner w Żurawicy wchodzącej w skład Zespołu Twierdzy Przemyśl. Ciemne forteczne kazamaty ukazały nam przeprze krój austriackiej sztuki obronnej , życie żołnierzy i historie walk z okresu I wojny światowej. Po takiej lekcji historii zorganizowaliśmy piknik kanapkowy. Samodzielnie wykonane kanapki „przyprawione” rozgrywkami sportowymi i zjedzone pośród malowniczej przyrody smakowały wyśmienicie. Następnie po mozolnej wspinaczce, dotarliśmy na szczyt Kopca Tatarskiego, skąd rozpościerał się piękny widok na Przemyśl i okolice, aż po Ukrainę. W trzecim dniu wycieczki udaliśmy się do Krasiczyna, do Zamku Krasickich z początku XVII w. zwanego perłą polskiego renesansu. Niezwykle interesującą okazała się narożna szafa, w której ukryte drzwi prowadziły do tajemnego przejścia umożliwiającego ucieczkę poza teren zamku. Zaciekawienie wzbudziły lochy, w których zgromadzono narzędzia tortur. W Krasiczynie podziwialiśmy też piękny park z rozłożystym miłorzębem dwuklapowym. Potem udaliśmy się do Archikatedry greckokatolickiej. Dawny kościół barokowy papież Jan Paweł II w 1991 r. przekazał grekokatolikom. Ksiądz zapoznał nas z obrządkiem wschodnim, omówił cechy ikonostasu. Zwiedzanie Przemyśla zakończyliśmy Muzeum Dzwonów i Fajek. Poznaliśmy dzieła ludwisarzy i proces powstawania dzwonów. Obejrzeliśmy kolekcje dzwonków z całego świata. Obok Hotelu Accademia, w którym nocowaliśmy oglądaliśmy schron bojowy Linii Mołotowa z okresu II wojny światowej. W granicach Przemyśla znajduje się kilkanaście takich obiektów. Codzienne wieczorne spacery po Przemyślu umożliwiły nam poznanie ciekawych miejsc. Szczególne zainteresowane wzbudziła fontanna z niedźwiedziem oraz pomnik słynnego wojaka Szwejka.

pierwsza|poprzednia|2|3|4| z   4 następna|ostatnia

czytano: 5516 razy

autor: E. Pietrusińska

data dodania: 2015-06-22 14:43:09

Zespół Szkolno Przedszkolny w Wierbce
ul. Szkolna 3, 42 - 436 Pilica

tel.: 32 67 35 253
e-mail: sekretariat@zswierbka.pl

Wierbka, zespół szkół, pilica, edukacja,